Szczodrych Godów

rodos-141-2

szczodre_kartka

.

Hej w czas przesilenia
Swarożyca chwalmy,
Jedzmy, pijmy miodu,
Dziadom ognie palmy!
Wesoło śpiewajmy,
Bogom chwałę dajmy.
Hej kolęda, kolęda!

Wpuśćcie nas do izby,
Bo mróz w nosy szypie!
Gorzałką częstujcie –
W suchych gardłach chrypie!
Wesoło śpiewajmy,
Bogom chwałę dajmy.
Hej kolęda, kolęda!

Turoń kłapie, dzwoni
I na ziemię pada:
Ratować go trzeba,
Gorzałka się nada!
Wesoło śpiewajmy,
Bogom chwałę dajmy.
Hej kolęda, kolęda!

Jabłuszkiem, wstążkami
Żytko ustrojone,
Bogom hołd złożony,
Plony zapewnione!
Wesoło śpiewajmy,
Bogom chwałę dajmy.
Hej kolęda, kolęda!

Domownicy społem
Do kręgu stanęli.
I Swarożycowi
Z radością krzyknęli:

 

Chwała Słońcu, chwała!
Słońcu chwała, chwała!
Hej kolęda, kolęda!

Mój Bożycu Swarożycu
Świeć na wszystkie dzieci swoje
Na zagrody i ogrody
Mój Bożycu Swarożycu

Mój Bożycu Swarożycu
Świeć na wszystkie strony świata
Od lata hej aż do zimy
I od zimy aż do lata

 Mój Bożycu Swarożycu
Świeć nam w duszy nawet w nocy
Ochraniaj od myśli czarnych
I od skrytych w cieniu mocy

.
.

Teksty kolęd pochodzą z „Przypiecka”
http://przypiecek.blogspot.de/2013/12/koledy-godowe.html

Więcej o Szczodrych Godach jest tutaj:

.
.

 

Blog Polski życzy wszystkim czytelnikom, sympatykom, krytykom i wrogom Szczodrych Godów.
.
.
precz z jahwizmem
.
.
Ręce Boga
19 thoughts on “Szczodrych Godów

  1. Z okazji Szczodrych Godów życzę wszystkim Słowianom mądrości w wytrwałości w walce z okupantem ! Sława !

    Lubię

  2. Dziś rano zastanawiałem się nad treścią życzeń związanych ze Szczodrymi Godami i przyszły mi do głowy dokładnie takie same słowa jak tu przeczytałem, więc nie pozostaje mi nic innego jak przyłączyć się do owych życzeń.
    Sława!

    Lubię

  3. Szczodry Wieczór

    Oto dokonał się kolejny Rok
    Przeminął, zamykając cykl życia w Kole.
    Oto idzie Nowe, rozświetlając mrok,
    Witając wszystkich w Nowej życia szkole.

    Dziś żerzymy Bożyca Młodego,
    Który po tej nocy odrodzi się w chwale.
    Uczcijmy Swaroga Niezwyciężonego,
    Co nam góruje od wieków wytrwale.

    Zamknijmy więc Krąg, zasiądźmy dziś razem,
    Ostawmy miejsce dla duszy naszych przodków.
    Niechaj Ich nauki będą drogowskazem
    Byśmy nasiać umieli z przeszłości zarodków.

    Połączmy się w jedno, wszak żeśmy jednacy!
    Połammy się chlebem by już krzywd nikt nie czuł.
    Połączmy siły w naszej wspólnej pracy.
    Niechaj Światło Wstanie! Darzy Szczodry Wieczór!

    Masław znad Warty

    Liked by 1 osoba

  4. Przyłączę się do życząc Szczodrych Godów, zdrowia i wytrwałości w Nowym Roku Tobie Opolczyku i wszystkim dzieciom Swarożyca! Sława!

    Lubię

  5. Poniższe życzenia dostałem od znajomego. Są one tak piękne, że dzielę się nimi z każdym.

    Z okazji Szczodrych Godów
    Świętej Nocy Stania Słońca
    Wielkiego Święta Swarożyca
    Święto Roda

    Niechaj na Godowe Święta
    nikt o zwadach nie pamięta.
    Cuda niech się dzieją w Gody,
    niechaj w rzekach płyną miody,
    niechaj gada wszelkie zwierzę
    niech Bogowie w naszej wierze
    się ostaną, a o świcie
    świat się zrodzi w Świętowicie.
    Niechaj dziady ku nam przyjdą,
    z kucji głodne niech nie wyjdą.
    Z lasu, wody i ogrodu
    oraz polnych licznych płodów
    niech na stole nie brakuje.
    Tak to Gody się świętuje!

    Zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Narodzenia Słońca.

    Jednocześnie dziękujemy za okazaną pomoc i miłość
    Słoneczku, czyli Swarożycowi
    Boskiej Matce Ziemi czyli Naszej Matce – Mokoszy.Ze szczególnym ukłonem RODA
    opiekuna rodziny.

    Lubię

  6. Ja prawosławny znajduję tu więcej Boga niż w durnotach i poniżeniach adwentowych od katolactfa.
    Dzięki że jesteście i macie niezgniłego ducha! Chwała za to Bogu!

    Lubię

  7. Wszystkiego najlepszego Słowianie!
    Choć powinienem się cieszyć to w sercu mam ogromny smutek kiedy widzę tych wszystkich zaślepionych ludzi, w telewizji, internecie i codziennie wokół siebie samego. Codziennie walczę, tłumaczę im, i mimo że wydaje się że rozumieją to i tak kultywują „syjonistyczne” święta, co z tego że 80% z nich to tak naprawdę tradycje i święta Słowiańskie? Jedynie z dodaną syjonistyczną otoczką, nie zamiast tego cały czas tylko „boże narodzenie” (co ciekawe mało ma wspólnego z „bożym narodzeniem” ~tu patrz „jezus”), pisanki, choinka, jakież to chrześcijańskie… Do tego dochodzi jeszcze myśl o tym, że w najbliższym czasie odbędzie się sylwester, co wiąże się (mam takie obawy) z działaniami syjonisty staszaka (ptfu!) na Ślęży.
    Cały czas walczę z tą zarazą w szkole (lekcje religii), a kiedy myślę że wygrałem to znowu syjoniści wywijają numery przez co mam pełne ręce roboty. Nie jestem ekstremistą, staram się wszystko załatwiać zgodnie z prawem (które jest często naginane/i lub łamane na rzecz żydłaków), ale czuje że w tej nierównej walce zaczynam opadać z sił.
    Życzę wam żebyście nie opadli z sił, trzymajcie się.

    Lubię

    • Trzymaj się Człowieku-Lasu (bardzo fajny tzw. nick) nie mamy wyjścia jak tylko się trzymać. Sam jestem w moim towarzystwie „inny” staram się ludzi uświadamiać, tłumaczyć „co i jak” ale i tak przy poważniejszej rozmowie jadą po mnie jak po psie „Naczytałeś się tych głupot w internecie ” … ble ble ble. Główny ściek ich opanował, i tyle.

      Lubię

    • Też tak mam że z otoczeniem nie umiem się dogadać takie jest zabetonowane propagandą, niby coś tam rozumieją ale za chwile znowu gadają głupoty jak gęś bez głowy, słowem nie idzie dojść do ładu, już nawet pewne najbardziej drażliwe kwestie jak religia pomijam żeby niepotrzebnie nie wywoływać wojen domowych tym bardziej że w kwestiach polityki od dłuższego czasu zdecydowanie się różnimy, bowiem otoczenie jest raczej prozachodnie i antykomunistyczne a ja zdecydowanie prorosyjski czego nie mogą przetrawić. I choć ciężko się patrzy na tych zaślepionych ludzi to z drugiej strony lepiej się nad nimi za bardzo nie roztkliwiać, bowiem ty sobie nerwy niszczysz a oni to mają w dupie i jeszcze się śmieją lub naiwnie kółko na czole robią, teraz się nimi przejmujesz jacy to oni „poszkodowani” a oni jak się odwrócisz to ci koło dupy jeszcze zrobią, widać taki jest już ich marny los, tym ludziom nic lub nie wiele pomoże, można im raz lub dwa wytłumaczyć jak się sprawy mają i niech myślą może coś z tego będzie, sami się muszą opamiętać, na siłę zmusić do myślenia ich się nie da, a jak nie „zatrybią” to lipa, ich sprawa, tylko żeby nie mówili że nie wiedzieli bo im nikt „nie powiedział”.

      Lubię

  8. Kramar i Człowiek-Lasu nie jesteście sami. Moja Rodzina pomimo wielu rozmówi i tłumaczeń, dalej tempo powtarza puste zwroty np. żebym nie bluźnił albo, że tak zostali wychowani i co mają zrobić. Pomimo tego, że większość Rodziny uważa mnie za oszołoma i (o mamo jakie to straszne!) POGANINA to się nie poddaję. Przy każdej możliwej okazji próbuję z nimi rozmawiać, podsuwać im różne materiały książki itp. Wam też życzę wytrwałości w „otwieraniu ludziom umysłów” oraz oczywiście spokoju i szczęścia w Rodzinie. Niech bogowie Wam darzą.

    Lubię

    • Dołączam się, nie jest łatwo mówić otoczeniu o naszej Słowiańskości. Kiedyś, przy ognisku, za dużo powiedziałem, chwila ciszy, ujrzałem wielkie oczy znajomych i …zostałem oszołomem, który modli się do drzew. Jak słusznie stwierdził Przemex, społeczeństwo jest zabetonowane, dlatego teraz, ten beton próbuję kruszyć wolniej. Opowiadam na zasadzie ciekawostek, mówię tylko o tych świętach, które za chwilę będą, udaję, że nie jestem czegoś całkowicie pewien i co najgorsze, w wielu momentach gryzę się w język. Jest to wolniejszy „proces” ale mam nadzieję, że odpowiedni. W końcu prawie każdemu z nas, dodarcie do korzeni zajęło trochę czasu, dlatego tym ludziom również trzeba go dać i oby tego czasu nie zabrakło 🙂
      Sława Słowianie.

      Lubię

  9. Niech ogień Swarożyca oczyści Nasze umysły!
    Niech ciepło Swarożyca ogrzeje Nasze serca!
    Niech światło Swarożyca rozświetli Nam drogę!
    Sława!

    Lubię

  10. Życzę Wam wszystkim czytelnikom oraz sympatykom blogu polskiego oraz gospodarzowi Opolczykowi wszystkiego najlepszego z okazji Szczodrych Godów, zdrowia, spokoju i spełnienia wszystkich planów. SŁAWA!!!

    Lubię

  11. Niech ciemność ustąpi miejsca Swaroga jasności i byśmy dożyli takich dni, że tego jeszcze doczekamy ! Niechaj też duchy naszych przodków mają Nas we wiecznej opiece , tak jak My o nich pamiętać zawsze będziemy !

    Szczodrych Godów – Sława Słowianie !

    Jeszcze pożyjecie poeci prawdy,
    Jeszcze pożyjecie padając z nóg,
    Zobaczycie jeszcze jak inni wstają,
    Jakby ich prowadził taki sam Bóg.

    Lubię

  12. Pingback: Konferencja w Krakowie: Ochrona zdrowia i praw człowieka w demokratycznym państwie prawnym « Grypa666's Blog

Możliwość komentowania jest wyłączona.